Liliana Tolchinsky: Escriure a l'escola
Doctora en Pedagogia i professora de Lingüística General a la Universitat de Barcelona. Desenvolupa les seves tasques docents a la Facultat de Filologia. Coordinadora del Programa de Doctorat en Lingüística Teòrica, Computacional i Aplicada de la Universitat de Barcelona. Una de les seves línies de recerca és el desenvolupament del discurs oral i escrit i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura. És autora de nombroses publicacions i membre de comitès nacionals i internacionals sobre aquest tema.
Publicacions
- Tolchinsky, L., Aparici, M., & Rosado, E. (2017), Escribir para pensar y persuadir de manera fundamentada, Textos. Didàctica de la llengua i la literatura 76, pp. 14 - 21.
- Joana Rosselló; Tolchinsky, L.; Junyent, M.C. (2014), 'Darwin sobre el llenguatge: filogènia, ontogènia i glossogènia', M.A. Martí & M.Taulé (coord.) Homenatge a Sebastià Serrano, pp. 233-259.
- Tolchinsky, L., Ribera, P. y García-Parejo, I. (2012), 'Conocimientos iniciales y logros de los alumnos en el aprendizaje de la lectura y la escritura', Cultura y Educación, 24(4), 415-434.
- Buisan, C., Rios, I., y Tolchinsky, L. (2012), 'La contribución de las prácticas docentes y del conocimiento inicial de los alumnos al aprendizaje de la lengua escrita', Sánchez García, R., Isla Fernández, P. Y Sánchez García, F. (Coord.) Medios de Comunicación en el aula: Enfoques y perspectivas de trabajo (pp.207-229).
- Llauradó, A., Martí, M.A. & Tolchinsky, L. (2012), 'Corpus Cesca, Written Catalan language throughout compulsory schooling', International Journal of Corpus Linguistics, 17:3, 428-441.
- Tolchinsky, L., Levin, I., Aram, D. & McBride Chang, C. (2012), 'Building literacy in alphabetic, abjad and morphosyllabic systems', Reading and Writing: An interdisciplinary Journal. , 25(7), 1573-1598.
- Tolchinsky, L (2011), 'La lengua como herramienta de aprendizaje', U. Ruiz Bikandi (Ed.), Lengua Castellana y Literatura. Complementos de formación disciplinar (pp.23–38).