Tallers i Experiències 19

1. L' Amazic: una llengua entre nosaltres massa desconeguda (internivells) Abdellah Hiumadi  i  Kadija El Bab (Casa Amaziga)

Oportunitat per conèixer presentaran la realitat cultural i lingüística (la tercera llengua més parlada a Catalunya) del poble amazic  i les activitats adreçades a la comunitat educativa que organitza la casa amaziga.

2. Vaixells de paraules (primària) - Susagna González i Isabel Muntañà (Escola El Despujol, de les Masies de Voltregà)

L'escola El Despujol, de les Masies de Voltregà, presentarà l'experiència literària "Vaixells de paraules". Aquesta experiència serà una oportunitat per descobrir els ambients de biblioteca de l'escola i parlar de la importància de recuperar la tradició oral vinculant-la al plaer de llegir i escriure.

3. Taller d'Escriptura creativa (internivells) - Flora Grané (Equip LIC Catalunya Central)

En aquest taller experimentarem tècniques i recursos per a estimular l’escriptura creativa a l’aula. Tothom necessita expressar-se, deixar fluir la creativitat, però sovint ens costa de fer-ho fer als nostres alumnes. Cal deseducar-los, trencar motllos, donar pistes i idees perquè deixin fluir la imaginació, perquè parlin de si mateixos. En definitiva, perquè escriure esdevingui un plaer i no una simple i insípida obligació. 


4. Un diccionari del pessebre  (primària i secundària) - Maria Dolors Fontarnau  (Escola Àndersen ,Vic) 

Aprofitem l’avinentesa de l’any Fabra per conèixer la persona Pompeu Fabra i la seva tasca com a lingüista. Aquest és el nostre punt de partida per elaborar un pessebre en el qual el paper important el juguen la definició de paraules i l’estructura del diccionari.  

5. Aules d'acollida al Vic medieval. Una experiència d'interrelació i descoberta (secundària) - Roser Riera (Institut La Plana, Vic)

Us imagineu vuitanta adolescents de 12 a 18 anys plegats, voltant per Vic? Us els imagineu essent nadius de Senegal, Ghana, la Xina, l’Índia, el Perú, Equador, Geòrgia...i amb pocs coneixements de català? Doncs a tot això afegiu-hi que són de tres centres escolars diferents. Diversitat en estat pur!

6. Laboratoris de lectura portàtils: “Avui és un bon dia per canviar el món” (Internivells) - Ana Pérez Hidalgo (directora de la Biblioteca Pere Casaldàliga de Balsareny)

Els laboratoris de lectura són espais de creació per a les famílies,  escoles i tot tipus de col•lectius que conviden a experimentar al voltant de la lectura, entesa en el sentit més ampli del terme. A través d’aquest laboratori de lectura podrem activar la nostra imaginació, experimentar, generar  i compartir recursos. 

7. Experiència d'escriptura col·lectiva sobre dones pioneres catalanes (primària) -Iolanda Roset Aligué,  Gemma Pujol Martínez i Amàlia Carós Fíguls (Escola LluçanèsPrats de Lluçanès)

Amb l’objectiu final de crear una exposició audiovisual basada en dones pioneres catalanes es porta a terme una experiència d’escriptura col·lectiva on tots els alumnes de l’escola, des dels més petits als més grans, col·laboren i aporten la seva part de recerca d’informació i escriptura. Totes les tasques realitzades tenen una intencionalitat concreta i formen part d’un projecte conjunt on les eines TIC i la creativitat són el fil conductor. 

8. Cartes, Llistes i Receptes  (Educació Infantil) Raquel Casas, Laia Soriano, Mireia Vila (Escola l'Espill, Manresa)


Us mostrem com introduïm l'escriptura dins dels espais de joc simbòlic a l'aula. Uns espais que intentem que siguin innovadors, diferents i que neixin de d'interès i la curiositat dels infants.En aquests espais busquem que nens i nenes trobin la funcionalitat de l'escriptura espontània de manera totalment lliure tot jugant.

Entrades populars